Wiadomości

  • Polska jest jednym z największych producentów i eksporterów świeżych oraz przetworzonych owoców i warzyw w Unii Europejskiej. Jabłka czy gruszki z naszych sadów cieszą się dużym uznaniem wśród klientów z pozostałych krajów Wspólnoty, a jako światowy lider w produkcji i eksporcie pieczarek, zyskujemy coraz większe znaczenie w skali globalnej. Czytaj więcej »

  • Polskie media są ważną częścią życia każdego z nas – wszystkich żyjących, mieszkających i pracujących w Polsce. Są częścią naszego dziedzictwa kulturowego i systemu demokratycznego. I jako takie muszą przetrwać. Czytaj więcej »

  • Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy. Najnowsze dane z 2024 r. pokazują jednak zmiany. Czytaj więcej »

  • Z dniem 1 lipca 2024 w spółce CEDROB FOODS nastąpiły zmiany organizacyjne. Do jej zarządu na stanowisko członka zarządu ds. technologii i zakupów powołany został Przemysław Nowak. Czytaj więcej »

  • Opublikowany po raz 25. dokument obejmuje m.in. opis działań na rzecz transformacji systemów żywnościowych(1) z wytyczeniem czterech kluczowych ścieżek i celów przedstawionych na konferencji COP28. Informacje przedstawione w podsumowaniu zostały podzielone na pięć współzależnych obszarów: systemy żywnościowe, gospodarka o obiegu zamkniętym, klimat, środowisko naturalne, a... Czytaj więcej »

  • Mobilne sklepy Żabka ruszają w Polskę

    Poniedziałek, 01 lipca 2024

    Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas których z oferty formatu skorzystało prawie 36 tysięcy klientów. Tego lata w Polskę, podobnie jak rok temu, ruszy 6 mobilnych sklepów. Czytaj więcej »

  • Średnia siła nabywcza w handlu detalicznym w Europie wynosi 6 517 euro na mieszkańca. Najwięcej do wydania w tym sektorze mają obywatele Luksemburga –ich detaliczna siła nabywcza wynosi 12 067 euro. Najniższą kwotę do rozdysponowania mają natomiast mieszkańcy Rumunii. Znaczące różnice zachodzą nie tylko pomiędzy 25 analizowanymi krajami, ale także w zależności od regionu... Czytaj więcej »

  • Różnice między cenami na półce i przy kasie to problem nie tylko dla klientów, ale też sklepów. Prawidłowe ułożenie produktów na półkach i ich właściwe oznakowanie, wiąże się z ciągłą weryfikacją i większym nakładem pracy. Rozwiązaniem staje się digitalizacja procesów, dzięki której sklepy mogą na bieżąco zmieniać ceny przez system elektronicznych etykiet lub... Czytaj więcej »

  • Mondelēz International podejmuje kolejne kroki, aby osiągnąć kompleksową redukcję emisji CO2e o 35% do 2030 r. w stosunku do 2018 r. Kontynuując budowę nowych instalacji paneli fotowoltaicznych w fabrykach w Bielanach Wrocławskich i Jankowicach oraz pompy ciepła w zakładzie produkcyjnym w Skarbimierzu, Polska jest kluczowym rynkiem zbliżającym firmę do osiągnięcia swoich... Czytaj więcej »

  • Polska Izba Handlu będąca najszerszą reprezentacją handlu w Polsce od lat wspiera wszelkie inicjatywy, które służą wyeliminowaniu problemów związanych z nadużywaniem alkoholu. Handlowcy mają świadomość dużej odpowiedzialności, jaka ciąży na podmiotach prowadzących sprzedaż alkoholu i są gotowi podjąć działania, które ograniczą zjawisko udostępniania go osobom... Czytaj więcej »

  • Dyskonty umacniają pozycję na rynku FMCG

    Czwartek, 27 czerwca 2024

    Na fali dwucyfrowej inflacji rynek marek własnych w Polsce eksplodował i przez wiele miesięcy notował skokowe wzrosty. Stabilizacja gospodarcza sprawiła jednak, że w 2024 r. ta kategoria rośnie wolniej i powoli oddaje zagarniętą przestrzeń produktom premium. Równolegle pozycję numer „1” w kanałach sprzedaży wzmacniają dyskonty z ponad 43 proc. udziałem w rynku FMCG. Takie... Czytaj więcej »

  • 6 na 10 Polaków odpowiedzialnych w swoich domach za codzienne zakupy obawia się, że w najbliższym czasie ceny w sklepach nadal będą rosły. Przeciwnego zdania jest niespełna jedna trzecia rodaków. Wśród tych, którzy z niepokojem patrzą w przyszłość, są przede wszystkim ludzie mający ponad 65 lat i od 45 do 54 lat. Zazwyczaj są to osoby z miesięcznym dochodem poniżej... Czytaj więcej »

  • W maju 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,7% niższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji spadła o około 3%. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »

  • Andrzej Szumowski w maju br. został powołany na stanowisko Dyrektora Biura Współpracy z Zagranicą Krajowej Izby Gospodarczej (KIG). Czytaj więcej »

  • Dane firmy technologicznej Proxi.cloud z pierwszych pięciu miesięcy br. pokazują, że ruch w centrach i galeriach handlowych zwiększył się w całym kraju o 9,5% rdr. Wzrosty widać aż w 13 województwach, a spadki – tylko w 3. Największy skok zanotowało łódzkie. Miejsce drugie ma mazowieckie, a trzecie – świętokrzyskie. Z kolei najbardziej straciło warmińsko-mazurskie, a za... Czytaj więcej »

  • W ubiegłym miesiącu wśród 17 monitorowanych kategorii w sklepach 12 wykazało jednocyfrowy wzrost cen rdr. Jedna grupa produktów zaliczyła dwucyfrową podwyżkę. Dokładnie słodycze i desery były droższe o 12,9% niż rok wcześniej. Poza nimi najmocniej skoczyły ceny chemii gospodarczej – o 9,7% rdr. Podium zamknęły napoje bezalkoholowe, które podrożały o 6,3% rdr. Natomiast... Czytaj więcej »

  • Grupa Ferrero, jeden z największych na świecie producentów słodyczy w opakowaniach, sprzedająca w ponad 170 krajach znane i lubiane wyroby, zaprezentowała kolejną odsłonę raportu dokumentującego zaangażowanie firmy na rzecz planety i lokalnych społeczności. Obecnie 90,7% opakowań Ferrero jest zaprojektowanych tak, aby nadawały się do recyklingu, ponownego użycia lub... Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na II kwartał br. odnotował najlepszą wartość od niemal trzech lat. Wyniósł 51,1 pkt., o 1 pkt. więcej niż na początku tego roku. Lepsze opinie przedsiębiorców zawdzięczamy przede wszystkim okazjom, które zwiększały sprzedaż w tym okresie takimi jak Wielkanoc, majówka oraz początek wakacji. Eksperci EFL spodziewają się, że kolejny... Czytaj więcej »

  • Przed warszawskim sądem rozpoczął się proces grupowy przeciwko Skarbowi Państwa, który zainicjowała grupa ok. 400 osób. Pozywający zarzucają rządzącym zbyt słabą kontrolę nad sektorem finansowym. Chcą także ustalenia odpowiedzialności nadzoru i ówczesnych władz. Według prawników, ewentualna wygrana stworzyłaby precedens i umożliwiłaby zmiany prawne, a także uzyskanie... Czytaj więcej »

  • Koszyki zakupowe znów się zapełniają

    Poniedziałek, 24 czerwca 2024

    Po kilku latach ograniczania zakupów, także spożywczych i kosmetycznych, Polacy znów kupują nieco więcej. Wzrosty nie dotyczą jednak wszystkich kategorii. Częściej sięgamy m.in. po wodę, wędliny paczkowane czy papier toaletowy. Wciąż jednak nie rośnie wolumen sprzedaży piwa, wódki, chipsów, ale także szamponów i detergentów. Takie dane płyną z najnowszego raportu Shopper... Czytaj więcej »

  • Obecnie 59,9% Polaków odpowiedzialnych za codzienne zakupy w swoich domach obawia się, że w najbliższym czasie ceny w sklepach nadal będą rosły. 28,7% konsumentów jest przeciwnego zdania, a 11,4% nie ma wyrobionej opinii w tej kwestii. Podwyżek boją się głównie osoby mające ponad 65 lat i od 45 do 54 lat. Najczęściej są to rodacy zarabiający poniżej średniej krajowej i... Czytaj więcej »

  • Jak co roku Hochland Polska przygotował raport na temat Zrównoważonego Rozwoju, który jest jednym z pięciu głównych filarów strategii firmy. Publikcja obejmuje działania w obszarze ESG w roku 2023 i można ją pobrać ze strony Hochland Polska. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z badania MJCC, 81% pracowników sklepów nie chce pracować w niedziele. Co więcej, dla większości badanych konieczność pracy w weekendy jest wskazywana jako jeden z najbardziej negatywnych aspektów pracy w handlu. Czytaj więcej »

  • Jak wykazuje najnowsza analiza przeszło 68,4 tys. cen detalicznych, w ubiegłym miesiącu na 17 monitorowanych kategorii 4 potaniały rdr. Zestawienie obniżek otwierają tłuszcze, których ceny tym razem zmniejszyły się o 10% rdr. Dalej w rankingu są karmy dla zwierząt ze spadkiem rdr. na poziomie 8,1%, produkty sypkie – 3,6%, a także warzywa – 3,3%. Jednak z analizy wynika, że z... Czytaj więcej »

  • Grupa Colian świętuje jubileusz 20-lecia włączenia bydgoskiej Jutrzenki – zakładu z długoletnią tradycją cukierniczą w produkcji ciastek, wafli i żelków – w struktury organizacji. Decyzja ta zapoczątkowała rozwój firmy w segmencie słodyczy i na przestrzeni lat przyniosła ponad ośmiokrotny wzrost przychodów. Obecnie Grupa Colian zatrudnia 2500 osób, posiada 12 silnych... Czytaj więcej »

  • Carrefour ogłosił zmiany w zarządzie swojego oddziału w Polsce. Z dniem 1 czerwca br., stanowisko Dyrektora Handlowego i Supply Chain Carrefour Polska objął Eric Yung. Jednocześnie firma powołała nowe stanowisko Dyrektora Operacyjnego (COO), które objął Tomasz Waligórski. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z najnowszego badania NielsenIQ i Grupy BLIX, smart shopperzy będą celebrować Euro 2024 głównie przy słonych przekąskach i piwie, a także napojach bezalkoholowych. Rzadziej, ale jednak sięgną też po owoce, jak również po wędliny, dania gotowe i sery. Ponadto chętnie będą konsumować mocne alkohole, a do tego część kibiców wybierze piwa bezalkoholowe. Z badania... Czytaj więcej »

  • Zmiany w Zarządzie TiM

    Poniedziałek, 17 czerwca 2024

    Rada Nadzorcza TiM S.A. powołała z dniem 12 czerwca 2024 roku panią Ewę Krzuś-Wiśniewską na stanowisko Prezesa Zarządu. Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Przetwórców Mleka z dużą satysfakcją przyjmuje wynik konsultacji publicznych, dotyczących nowelizacji ustawy kaucyjnej, które podczas konferencji prasowej w dniu 13 czerwca 2024r. podsumowała Pani Ministra - Anita Sowińska. Ważną i potrzebną zmianą, na jaką zdecydowało się Ministerstwo Klimatu i Środowiska jest wyłączenie produktów mlecznych z systemu... Czytaj więcej »

  • Jedna z największych marek europejskiego modern convenience uruchamia nową sieć sklepów w Rumunii. W ciągu ostatniego miesiąca, w Bukareszcie, powstało pięć placówek pod szyldem Froo. To nowa marka w ramach ekosystemu Grupy Żabka na rynku europejskim. Grupa, posiadająca w Polsce m.in. sieć ponad 10 000 sklepów Żabka oraz Maczfit, wiodącą firmę z branży cateringu... Czytaj więcej »

więcej artykułów